Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

0

Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

1. OM FIRMAET:

Org.nr: 918033262 MVA

SANOJ DROMNES
v/ Hilde Dromnes.
Eaholmsveien 7 B
6518 Kristiansund

Epost: post@sanoj.no
Tlf: 92 08 69 65

Har dessverre ikke fast telefontid, dette på grunn av at jeg jobber turnus i helsevesenet utenom. For lettest kontakt, send gjerne e-post eller SMS.

2. PRISER:
Den oppgitte prisen for varen inkluderer moms. Frakt kommer utenom.

3. LEVERANSE:
Normal produksjonstid er 3 – 6 virkedager, men opptil 14 virkedager i forbindelse med høysesong (oktober til desember) og ferietid. 

Alle produkter lages av undertegnede, og av den grunn får jeg dessverre ikke gjort noe med produksjonstiden. Lager ofte opp den tids bestselger og har på lager, så man kan med enkelte varer oppleve at det sendes samme dag, men ha dagene ovenfor som utgangspunkt når du bestiller.

Frakttid kommer utenom dette.

Dersom du trenger varen innen et gitt tidspunkt, ta beskjed via Sanoj sine Facebook sider eller send en epost til post@sanoj.no – før bestilling.

4. RISIKO FOR VAREN:
Risikoen for varen går over på kjøper eller hans representant har mottatt varene.

5. FRAKT:
- Småpakker (Posten/ Bring): 79,-
- Større pakker (Posten/ Bring): 129,-
- Norgespakke m/ sporing (Posten): 149,-
- Pakke med sporing (Postnord): 89,-

Blanke artikler sendes med Norgespakke fra Posten rett fra leverandør, og her er det fast pris på 149,-

Pakker sendt med Posten/Bring sendes med delvis sporing, dvs. at pakken ikke blir scannet ved innlevering. På grunn av dette vil pakkesporingen din være merket som «Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette» i noen dager etter innlevering. Pakken blir først registrert ved ankomst i Lørenskog, og igjen når den leveres i din postkasse eller ankommer ditt lokale postkontor.

Pakker sendt med Postnord sendes med sporing, og du kan følge med på hele dens reisevei.

Du er selv ansvarlig for å følge med på sporingsnummeret og hente ut pakken på ditt lokale postkontor innen fristen, sporingsnummeret finner du i eposten din fra meg, når varen sendes (husk og sjekk søppelpost). Det er derfor svært viktig at du er nøye og sjekker at korrekt epost- adresse er skrevet inn.

Dersom du er forhindret til å hente pakken din, kan du gi fullmakt til et familiemedlem, eller kontakte Bring/ Postnord for å utvide hentefristen mot et tillegg.

Hvis pakken ikke blir hentet innen fristen, og den sendes i retur, vil du bli belastet med et administrasjonsgebyr på 300,-

Dersom det er personlige produkter du har bestilt (som det jo ikke er returrett på, blir du fakturert for hele beløpet + gebyr for en evt. sending nr. 2).

Merk! I enkelte tilfeller der pakken er tung, har stort volum eller stor verdi, vil din pakke bli sendt med Postnord, selv om det er Posten som er valgt. I slike tilfeller dekker selvfølgelig Sanoj mellomlegget.

 

Viktig melding: 

Fra uke 1 sender jeg ut pakker i snitt to- tre ganger per uke, hovedsakelig mandag/ tirsdag, torsdag & lørdag, dette for å unngå å dra på butikken hver dag, da det er et enormt smittetrykk her! Din pakke blir markert som sendt når den er ferdiglaget & pakket, men din pakke kan altså ligge i 2 døgn før den blir sendt. Dette gjelder vel og merke, (forhåpentligvis) for en liten periode.

Henting i Kristiansund:
Dersom du bor i Kristiansund & omegn, har du mulighet til å hente din ordre hjemme hos meg. Skriv dette som en liten notis i bestillingen din, slik at du slipper å betale frakt (jeg fjerner frakten manuelt fra din ordre).

Du får en SMS når din ordre er klar til henting, og med informasjon om når tid den kan hentes (tidspunkt kan vi avtale).


Merk! Gjelder ikke for produkter under «BLANKS». Disse varene sendes direkte fra forhandler og til kunde.

6. FOREBEHOLD:
Dersom det forekommer skrivefeil på pris, i den grad at kjøper burde vite at dette ikke er reel pris på produkter, forebeholdes retten til å kansellere ordren. Det skal da gis skriftlig beskjed til kjøper.

Dersom du kjøper en vare med for eksempel teksten «verdens beste mamma» på produktbilde, pleier det å være et tekstfelt, der du selv kan skrive inn ønsket navn/ tittel, for eksempel pappa eller navnet til en person. Dersom tekstfeltet blir stående tomt, får du navnet/ teksten som står på produktbildet.

Les alltid nøye gjennom egen tekst som du ønsker på produkter. Det er dessverre ikke returrett på varer med personlig / egen tekst, det er derfor viktig å lese gjennom en ekstra gang, slik at navn og lignende skrives riktig.

7. BETALING
Du kan velge mellom VIPPS og Klarna faktura.

VIPPS: Beløpet vil bli reservert ved bestilling, men blir først trekt fra konto når ordren blir sendt.

KLARNA: Ved bruk av faktura, sendes faktura pr epost/ post når ordren sendes. Se vilkår ang. betalingsmetoder https://www.klarna.com/no/

Fra 01.10.21 ble betalingstiden endret fra 14 til 30 dager, det vil si at du har lengre tid på deg å betale.

NB! Kjøper må være over 18 år for å benytte seg av Klarna faktura, og Sanoj forbeholder seg retten til å kansellere din ordre, dersom du er født etter dags dato 2003 og velger faktura som din betalingsmetode. Du vil selvfølgelig få skriftlig melding om dette.


8. PERSONOPPLYSNINGER
Sanoj behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

9. REKLAMASJON:
Dersom det foreligger en mangel eller feil på varen, må kjøper gi beskjed om dette innen 72 timer etter at varen er mottatt. Vi ønsker bilder av produktet der feil/ mangel vises.

IKKE send varene i retur før du har fått beskjed om det.

IKKE kast produktet. Blir kriterier fulgt, vil du motta ny vare.

 

10. ANGRERETT:
Angreretten varer i 14 dager etter at du har mottatt varen. Ta kontakt via e-post (post@sanoj.no) dersom du ønsker å sende en vare i retur.

Angreretten gjelder IKKE på spesialbestillinger eller varer med personlig trykk, dette kan for eksempel være dørskilt og julekule med tekst. Den gjelder heller ikke på undertøy og munnbind.

Varen må være samme stand som når du mottok den, og original forpakning må ikke være brutt.

Kjøper må betale frakt begge veier, men dersom kriteriene over blir fulgt, vil kjøper få tilbakeført det du har betalt for produktet.

11. GAVEKORT:
Gavekort er gyldig i 12 mnd, fra den dagen gavekortet blir kjøpt.
Det kan ikke løses inn i kontanter.

12. ENDRING AV ORDRE:
Dersom du ønsker å endre din ordre etter bestillingen din er kommet inn, send en SMS til 92 08 69 65, og legg ved ordrenummer, samt beskrivelse av hva du ønsker å endre, dette kan være endringer på selve produktet, adresse eller avbestilling.

Send altså IKKE epost med slike ønsker.

Endringer kan ikke gjøres i ettertid, etter varen er sendt.

Avbestillinger ellers tas i mot på e-post.